Vrátenie tovaru a reklamácie

Internetový predaj má svoje úskalia, konkrétne zákazník tovar vidí len na fotke a nemôže si ho vyskúšať. Ak Vám však tovar nesadol alebo nespĺňa vaše požiadavky, je veľmi jednoduché ho vrátiť alebo vymeniť. Tu je krátky návod ako treba postupovať:

Často sa stáva, že zákazník neodhadne veľkosť prsteňa - a objednaný prsteň je malý alebo veľký. Ak máte záujem o výmenu prsteňa, máme pre Vás dobrú správu, prsteň Vám vymeníme bezplatne (bez účtovania ďalšieho poštovného pri preberaní novej veľkosti). Upozornenie: ak má prsteň štítok aj s čiarovým kódom alebo číslom výroby - štítok nesmie byť pri výmene prestrihnutý

Ako treba postupovať?

1. Dajte nám vedieť mailom na obchod@websperky.sk o aký prsteň sa jedná (ideálne aj s číslom objednávky) a akú veľkosť by ste potrebovali (prípadne je možné vymeniť aj za iný tovar). My dostupnosť preveríme (ak ju nemáme na sklade) a budeme Vás informovať.

2. Po našej odpovedi ohľadom dostupnosti, odošlite prsteň na našu adresu (doporučene Slov. poštou - cena cca od 1.2 do 1.50 €):

SEBA.SK, s.r.o.

Janka Kráľa 1066/39

020 01 Púchov

3. Keď nám prsteň príde na sklad, budeme Vás informovať mailom, rovnako aj o odoslaní novej veľkosti.

V prípade, že chcete tovar zakúpený v našom obchode vrátiť, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona č. 102/2014, Vám budú peniaze za tovar vrátené na účet. Nenosený a nepoužívaný tovar môžete vrátiť nasledujúcim spôsobom:

1. Zákazník dá predávajúcemu vedieť e-mailom najneskôr do 21 dní od prevzatia tovaru na e-mailovú adresu obchod@websperky.sk alebo písomne na adresu SEBA.SK, s.r.o., Janka Kráľa 1066/39, 020 01 Púchov, že odstupuje od kúpnej zmluvy a posiela tovar naspäť. Tovar musí poslať späť najneskôr do 21 dní od doručenia tovaru. V e-maile uvedie číslo objednávky, svoje meno a priezvisko a číslo účtu, kde majú byť peniaze vrátené alebo pošle vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy.

2. Vrátený tovar nesmie byť používaný a nosený! Ak má tovar štítok - ten nesmie byť prestrihnutý, musí byť na tovare. Zákazník tovar dobre zabalí, aby sa tovar pri preprave nepoškodil. K zásielke pribalí aj faktúru (ak bola súčasťou dodania), spolu s vyplneným formulárom na odstúpenie od zmluvy. Tovar musí byť vrátený so všetkým, s čím bol doručený ako napr. darčeková krabička, certifikát, darček atď.

3. Tovar pošlite doporučene na adresu:

SEBA.SK, s.r.o.

Janka Kráľa 1066/39

020 01 Púchov

UPOZORNENIE: V prípade vrátenia tovaru znáša náklady na poštovné s tým spojené kupujúci – zákazník. Poštovné sa pohybuje okolo 1-2 EUR a viac, v závislosti od hmotnosti zásielky.

4. Predávajúci tovar prevezme a ak tovar nebol nosený a nie je poškodený vráti zákazníkovi peniaze na účet do 14 dní odo dňa prevzatia vráteného tovaru.

Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný ako najlacnejší ponúkaný spôsob dopravy. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci a nákladmi na doručenie najlacnejším bežným spôsobom ponúkaným predávajúcim.

Reklamácia

Aj keď je našou snahou ponúkať len kvalitný a originálny tovar od svetových spoločností, pokaziť sa samozrejme môže hocičo. Napriek tomu, že percento reklamácií je nízke, je našou snahou vyriešiť všetky reklamácie čo najrýchlejšie (väčšinou do niekoľkých dní). V prípade, že reklamovaný tovar musíme poslať výrobcovi (resp. dodávateľovi), reklamačná lehota môže byť dlhšia (max. 30 dní odo dňa doručenia tovaru). Záruku na tovar máte u nás rovnakú ako v kamennom obchode. Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Na tovar je poskytovaná záruka 24 mesiacov. V prípade reklamácie Vás prosíme o zaslanie reklamovaného tovaru, spolu s faktúrou a vyplneným reklamačným listom na našu adresu:

SEBA.SK, s.r.o.

Janka Kráľa 1066/39

020 01 Púchov

Slovenská republika

Tovar odporúčame poslať doporučene. Tovar prosím dobre zabaľte, aby sa pri preprave ešte viac nepoškodil. Tovar neposielajte na dobierku.

Na aké prípady sa reklamácie vzťahujú?

Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo ktoré sa objavia v priebehu záručnej doby. Reklamácie sa nevzťahujú na prípady:

  • ak chyba vznikla nesprávnym používaním, resp. ktoré je v rozpore s návodom na použitie
  • ak chyba vznikla mechanickým poškodením (zlomenie, rozbitie, poškriabanie, roztrhnutie, apod.)
  • ak chyba vznikla v dôsledku živelnej pohromy

Reklamácia sa taktiež nevzťahuje na tieto javy:

Oxidácia (černanie) striebra nie je výrobná vada. Jedná sa o prirodzenú reakciu spôsobenú výskytom chemických látok v ovzduší, užívaním niektorých liekov a kontaktom s kozmetickými prípravkami. K čisteniu strieborných šperkov využívajte prostriedky k tomu určené alebo si dajte šperky vyčistiť v zlatníctve.

Černanie (zmena farby) zlata nie je výrobná vada a vyskytuje sa pomerne často , vo väčšej miere sa potom vyskytuje u detí, resp. detských náušníc. Černanie alebo zmena farby zlata v oblasti, kde je zlato v kontakte s pokožkou, je spôsobené reakciou zliatiny zlata na kyseliny obsiahnuté v pote osoby, kt. náušnice (alebo iný zlatý šperk) nosí. Nakoľko 14-karátové zlato obsahuje aj iné kovy (v prípade žltého zlata to býva striebro, niekedy aj meď, biele zlato obsahuje okrem striebra aj nikel, palladium a platinu, príp. mangan), tieto kovy môžu niekedy citlivo reagovať na prítomnosť kyslého potu a následnou chemickou reakciou dochádza k vyzrážaniu oxidov striebra (alebo ďalších spomenutých kovov) na povrchu zlata v podobe tenkého tmavého povlaku (niekedy môže mať hrdzavú farbu). Intenzita akou náušnice môžu sčernieť závisí od konkrétneho zloženia potu danej osoby. Ďalej na ňu môžu vplývať veci ako očkovanie, užívanie niektorých liekov, určitá kozmetika, zvýšená teplota atď.

Černanie (zmena farby) zlata nie je výrobná vada, a teda nepodlieha reklamácii, nakoľko zmenou farby nedochádza k poškodeniu zlata a dá sa jednoducho odstrániť vyčistením ultrazvukom v klenotníctve.

Všetky reklamácie sú vybavované podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Reklamačné konanie je povinný predávajúci ukončiť najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.

Pri nosení šperkov doporučujeme:

Vyvarovať sa kontaktu s chemikáliami, napr, s alkoholom, liehom, kyselinami, ktoré spôsobujú oxidáciu šperkov. Vyhnúť sa kontaktu s kozmetickými prípravkami, predovšetkým s parfémami, lakom na vlasy, olejmi a krémami. Šperky si dajte až po nalíčení a použití parfému. Šperk môže poškodiť aj morská alebo chlorovaná voda pred športovaním si šperk odložiť.

Oxidácia (černanie) striebra nie je výrobná vada. Jedná sa o prirodzenú reakciu spôsobenú výskytom chemických látok v ovzduší, užívaním niektorých liekov a kontaktom s kozmetickými prípravkami. K čisteniu strieborných šperkov využívajte prostriedky k tomu určené alebo si dajte šperky vyčistiť v zlatníctve.

Černanie zlata nie je výrobná vada a vyskytuje sa v zriedkavých prípadoch, najmä u detí, resp. detských náušníc. Černanie alebo zmena farby zlata v oblasti, kde je zlato v kontakte s pokožkou, môže byť spôsobené očkovaním, užívaním niektorých liekov, kozmetikou, potom, vplyvom zvýšenej teploty, choroby alebo alergiou. Prejavuje sa hlavne v prvých mesiacoch nosenia (príp. prvých rokoch), postupne tento jav zvykne odoznieť. Černanie zlata nepodlieha reklamácii a dá sa odstrániť čistením ultrazvukom v klenotníctve alebo zlatníctve.

Alternatívne riešenie sporov

V prípade, že zákazník (kupujúci) nebol spokojný so spôsobom, akým jeho reklamáciu vybavil predajca alebo sa kupujúci domnieva, že predajca porušil jeho práva, má kupujúci právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu prostredníctvom emailu na obchod@websperky.sk. Ak predajca na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní neodpovie, kupujúci je oprávnený podať návrh na alternatívne riešenie sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm